Nyheter

Nexar Group - Premiär för Aim2Fame i kanal FJORTON, Sveriges nya linjära tv-kanal

Nexar inleder samarbete med Kanal FJORTON och på fredag 19.30 så börjar sändningarna av Aim2Fame i den nya tv-kanalen. Programmen blir 30 minuter långa och består av två episoder av Aim2Fame.

Under sex veckor på fredagar så får vi följa talangerna som i konkurrens med 1 100 andra bidrag från 37 länder har tagit sig till inspelningen av Aim2Fame. Under två månader kommer de träna och tävla för att ta sig till finalen som sänds den 8 december.

- Riktigt kul att vi kan starta ett samarbete med kanal FJORTON som vänder sig till helt rätt målgrupp för vår talangtävling Aim2Fame. Utöver visning av programmet så kommer vi även att få tillfälle att visa olika musikvideos med några av Nexars talanger i kanalen, säger Mats Johansson, Nexar Group AB

- Vi är fantastiskt glada över att kunna visa Aim2Fame i vår linjära tv-kanal FJORTON. Programmet passar perfekt in i vårt utbud som vänder som sig mot en ung och modern målgrupp - precis den vår kanal riktar sig mot. Vi ser med glädje fram emot ett fortsatt samarbete med Nexar Group inför kommande säsonger och produktioner, säger Simon Krantz, Kanalchef FJORTON.

För mer information om tävlingen besök www.aim2fame.com samt Aim2Fame på Facebook och Instagram.

2017-11-01

För mer information om Nexar Group, besök www.nexargroup.se, eller kontakta:
Mats Johansson, VD, telefon +46 707 14 74 54, e-post: mats.johansson@nexargroup.se
Stefan Mattsson, CFO, telefon +46 707 77 60 02, epost: stefan.mattsson@nexargroup.se

Om Nexar
Nexars affärsidé är att producera och marknadsföra talangtävlingar kombinerat med utveckling och management av artister. Det egenutvecklade konceptet, Aim2Fame© är den första webbaserade talangtävlingen med tillhörande "reality show" i kombination med kontraktering av nya talanger. Tävlingen, som är öppen för bidrag från hela världen syftar till att varje år hitta de bästa talangerna med förutsättningar att kunna bli en världsstjärna. Dessa talanger kontrakteras av Nexar och ges därmed goda förutsättningar att utvecklas under många år.

Om Fjorton
FJORTON är en ny linjär tv-kanal som riktar sig mot en ung och modern målgrupp. Kanalen distribueras hos ett växande antal tv-distributörer och finns i dagsläget hos bl.a. Bredbandsbolaget. Kanalen är idag tillgänglig i tv-utbud för cirka 900 000 personer i Sverige.

2018-04-16

Nexar Group AB (publ) - noterat på NGM Nordic MTF - har tillsammans med Secuoya Group deltagit i en upphandling för en ny regional TV-station i Valencia, Spanien.

2018-04-05

Nexar Group AB (publ) - noterat på NGM Nordic MTF - kommer under april månad, med start idag genomföra en företrädesemission om 10,1 MSEK. Teckningstiden är mellan 5 april till och med 26 april 2018. Fullständigt Memorandum samt Teaser finns tillgängligt på Bolagets hemsida, www.nexargroup.se.

2018-03-27

Nexar Group AB (publ) - noterat på NGM Nordic MTF - höll extra bolagsstämma den 27 mars 2018.

2018-02-27

Aktieägarna i Nexar Group AB (publ) org. nr 556899-2589 ("Bolaget") kallas härmed till extra bolagsstämma tisdagen den 27 mars 2018, kl. 14.00, konferensanläggning Sturegatan 15 med adress Sturegatan 15 i Stockholm.

2018-02-22
  • Koncernens omsättning uppgick till 167 (154) KSEK under perioden.
  • Koncernens resultat efter finansiella poster uppgick till -6 258 (-2 728) KSEK för fjärde kvartalet och till -15 178 (-8 530) KSEK för hela perioden.
  • Lånefinansiering om 2 MSEK från bolagets största ägare.
  • Ny säsong av Aim2Fame.
  • Distributionssamarbete med MTG för Aim2Fame.
  • Distributionssamarbete med kanal FJORTON för Aim2Fame.
  • Mobiloperatören My Beat går in som sponsor för Aim2Fame.
  • Avgående styrelseledamot.
  • Ny affärsstrategi att göra konceptet skalbart och lönsamt genom samarbeten med globala och lokala affärspartners.
2018-02-22

Nexar Group har vid styrelsemöte beslutat om en företrädesemission avseende Units om ca 10 Mkr, villkorad av godkännande av extra bolagsstämma enligt separat kallelse. I det fall intresset är stort med överteckning, har styrelsen rätt att besluta om en övertilldelning uppgående till ca 3 Mkr.

2017-12-08

Ikväll är det final i svenskägda Aim2Fame 2017. Programmet sänds 19.00 i MTG's ViaFree, www.aim2fame.com, på YouTube samt 19.30 på Kanal FJORTON. Under sex veckor har vi fått följa nio talanger som i konkurrens med 1 100 andra bidrag från 37 länder har tagit sig till inspelningen i Madrid.

2017-11-16
  • Koncernens omsättning uppgick till 14 (0) KSEK under tredje kvartalet och 138 (18) KSEK för hela perioden.
  • Koncernens resultat efter finansiella poster uppgick till -2 150 (-1 836) KSEK för tredje kvartalet och till -8 920 (-5 802) KSEK för hela perioden.
  • Lånefinansiering om 2 MSEK från bolagets största ägare.
  • Produktionsstart för ny säsong av Aim2Fame.

HÄNDELSER EFTER PERIODENS UTGÅNG

  • Distributionssamarbete med MTG för Aim2Fame.
  • Distributionssamarbete med kanal FJORTON för Aim2Fame.
  • Mobiloperatören My Beat går in som sponsor för Aim2Fame.
  • Avgående styrelseledamot.
  • Ny affärsstrategi att göra konceptet skalbart och lönsamt genom samarbeten med globala och lokala affärspartners.
  • Kapitalbehov för att säkerställa finansieringen av genomförandet av bolagets nya strategi. Olika finansieringslösningar utvärderas.
2017-11-02

Denna vecka har Nexars talangtävling Aim2Fame världspremiär. Tack vare en bra distribution och marknadsföring har Nexar lyckats knyta till sig mobiloperatören My Beat, som nu går in som sponsor för Aim2Fame på den svenska marknaden.

1
2
3

Prenumerera

Pressmeddelanden och rapporter via E-post.