Nyheter

Nexar Group - Premiär för Aim2Fame i kanal FJORTON, Sveriges nya linjära tv-kanal

Nexar inleder samarbete med Kanal FJORTON och på fredag 19.30 så börjar sändningarna av Aim2Fame i den nya tv-kanalen. Programmen blir 30 minuter långa och består av två episoder av Aim2Fame.

Under sex veckor på fredagar så får vi följa talangerna som i konkurrens med 1 100 andra bidrag från 37 länder har tagit sig till inspelningen av Aim2Fame. Under två månader kommer de träna och tävla för att ta sig till finalen som sänds den 8 december.

- Riktigt kul att vi kan starta ett samarbete med kanal FJORTON som vänder sig till helt rätt målgrupp för vår talangtävling Aim2Fame. Utöver visning av programmet så kommer vi även att få tillfälle att visa olika musikvideos med några av Nexars talanger i kanalen, säger Mats Johansson, Nexar Group AB

- Vi är fantastiskt glada över att kunna visa Aim2Fame i vår linjära tv-kanal FJORTON. Programmet passar perfekt in i vårt utbud som vänder som sig mot en ung och modern målgrupp - precis den vår kanal riktar sig mot. Vi ser med glädje fram emot ett fortsatt samarbete med Nexar Group inför kommande säsonger och produktioner, säger Simon Krantz, Kanalchef FJORTON.

För mer information om tävlingen besök www.aim2fame.com samt Aim2Fame på Facebook och Instagram.

2017-11-01

För mer information om Nexar Group, besök www.nexargroup.se, eller kontakta:
Mats Johansson, VD, telefon +46 707 14 74 54, e-post: mats.johansson@nexargroup.se
Stefan Mattsson, CFO, telefon +46 707 77 60 02, epost: stefan.mattsson@nexargroup.se

Om Nexar
Nexars affärsidé är att producera och marknadsföra talangtävlingar kombinerat med utveckling och management av artister. Det egenutvecklade konceptet, Aim2Fame© är den första webbaserade talangtävlingen med tillhörande "reality show" i kombination med kontraktering av nya talanger. Tävlingen, som är öppen för bidrag från hela världen syftar till att varje år hitta de bästa talangerna med förutsättningar att kunna bli en världsstjärna. Dessa talanger kontrakteras av Nexar och ges därmed goda förutsättningar att utvecklas under många år.

Om Fjorton
FJORTON är en ny linjär tv-kanal som riktar sig mot en ung och modern målgrupp. Kanalen distribueras hos ett växande antal tv-distributörer och finns i dagsläget hos bl.a. Bredbandsbolaget. Kanalen är idag tillgänglig i tv-utbud för cirka 900 000 personer i Sverige.

2017-11-16
  • Koncernens omsättning uppgick till 14 (0) KSEK under tredje kvartalet och 138 (18) KSEK för hela perioden.
  • Koncernens resultat efter finansiella poster uppgick till -2 150 (-1 836) KSEK för tredje kvartalet och till -8 920 (-5 802) KSEK för hela perioden.
  • Lånefinansiering om 2 MSEK från bolagets största ägare.
  • Produktionsstart för ny säsong av Aim2Fame.

HÄNDELSER EFTER PERIODENS UTGÅNG

  • Distributionssamarbete med MTG för Aim2Fame.
  • Distributionssamarbete med kanal FJORTON för Aim2Fame.
  • Mobiloperatören My Beat går in som sponsor för Aim2Fame.
  • Avgående styrelseledamot.
  • Ny affärsstrategi att göra konceptet skalbart och lönsamt genom samarbeten med globala och lokala affärspartners.
  • Kapitalbehov för att säkerställa finansieringen av genomförandet av bolagets nya strategi. Olika finansieringslösningar utvärderas.
2017-11-02

Denna vecka har Nexars talangtävling Aim2Fame världspremiär. Tack vare en bra distribution och marknadsföring har Nexar lyckats knyta till sig mobiloperatören My Beat, som nu går in som sponsor för Aim2Fame på den svenska marknaden.

2017-11-01

Nexar inleder samarbete med Kanal FJORTON och på fredag 19.30 så börjar sändningarna av Aim2Fame i den nya tv-kanalen. Programmen blir 30 minuter långa och består av två episoder av Aim2Fame.

2017-10-30

Nexar Group inleder distributionssamarbete med Viafree som är MTGs streamingtjänst för reklamfinansierat innehåll. Imorgon tisdag 19.00 så börjar sändningarna av Aim2Fame på Viafree.

2017-10-19

Nexar Group och globala samarbetspartnern, Secuoya Group, har sedan sommaren framgångsrikt arbetat med att producera en ny säsong av den första globala talangtävlingen Aim2Fame, som den 31 oktober kommer att sändas digitalt över hela världen och beräknas nå över 20 miljoner visningar.

2017-08-29
  • Koncernens omsättning uppgick till 7 (0) KSEK under andra kvartalet och 123 (0) KSEK för hela perioden
  • Resultat efter finansiella poster uppgick till -3 490 (-1 868) KSEK för andra kvartalet och till -6 770 (-3 966) KSEK för hela perioden
  • Notering på NGM Nordic MTF den 18 maj 2017
  • Avtal med Secuoya Group om produktion och distribution av Aim2Fame
  • Största ägaren JPJ Jessen Invest ökar sitt innehav i Nexar Group
  • J. Peter Jessen invald som ny styrelseledamot
  • Produktionsstart för Aim2Fame
2017-06-07

Nexar Group AB (publ) - noterat på NGM Nordic MTF - inleder ett strategisk viktigt och långsiktigt samarbete med Secuoya Group i Spanien, avseende produktion och global distribution av talangtävlingen Aim2Fame©. Fler än 20 miljoner tittare är estimerat att nås via Secuoya Groups digitala nätverk.

2017-06-02

Nexar Group AB (publ) - noterat på NGM Nordic MTF - höll årsstämma den 30 maj 2017. Under stämman valdes J. Peter Jessen in i bolagets styrelse.

2017-05-30

Nexar Group AB (publ) - noterat på NGM Nordic MTF - höll årsstämma den 30 maj 2017.

2017-05-17

JANUARI-MARS

  • Koncernens omsättning uppgick till 116 (0) KSEK
  • Resultat efter finansiella poster uppgick till -3 280 (-2 098) KSEK
  • Licensavtal i Italien för lansering av Sara Serena
  • Lansering av Sara Serenas första album "Skyline"
  • Sara Serena påbörjar lansering i USA
1
2
3

Prenumerera

Pressmeddelanden och rapporter via E-post.