Nyheter

Nexar Group inleder samarbete med Secuoya Group

Nexar Group AB (publ) inleder ett strategiskt viktigt och långsiktigt samarbete med Secuoya Group i Spanien, avseende produktion och global distribution av talangtävlingen Aim2Fame©

Inför kommande säsong, hösten 2017, har Nexar Group AB (publ) ingått en avsiktsförklaring med Secuoya Group avseende produktion och global distribution via online TV, såsom YouTube, av talangtävlingen Aim2Fame. Samarbetsavtalet avses att undertecknas under maj månad.

Nexar Group AB (publ) är ett globalt underhållningsföretag med ett egenutvecklat programformat Aim2Fame© där man via årligt återkommande talangtävlingar och "reality shower" på nätet finner nya talangfulla musikartister, som kontrakteras och utvecklas av företaget.

Secuoya Group är ett oberoende internationellt mediebolag baserat i Spanien, med 700 anställda och har, förutom i Europa, verksamheter i Syd- och Nordamerika. Divisionen för Digital Assets, når via 200 Multi-Channel Networks på YouTube mer än 7 miljoner abonnenter och 100 miljoner visningar per månad.      

- Samarbete med Secuoya Group är strategiskt viktigt för Nexar Group då det ger oss en mycket bra plattform för kommande produktioner av Aim2Fame© samt ger oss en stark internationell och innovativ partner för både produktion och distribution av Aim2Fame på global basis. Dessutom skapar samarbetet större möjligheter för oss att snabbt nå ut till en stor mängd tittare och följare. Detta i sin tur ökar attraktionskraften i konceptet för nya sponsorer och därmed väsentliga intäktsmöjligheter, säger Mats Johansson, VD Nexar Group AB (publ).

- Vi är mycket glada över vår möjlighet att med gemensamma satsningar tillsammans med Nexar Group nå framgång i detta projekt, säger Raúl Berdonés, VD Secuoya Group.

- Det är en fantastisk möjlighet att driva denna globala digitala talangshow och att engagera våra internationella team samt tillföra vår långa erfarenhet och expertkunskap inom digital produktion, säger Luis Miguel Calvo, chef för Secuoyas Digitala division.

- Tack vare Nexar's nytänkande och framtidsvision i samverkan med vår engagerade satsning på digitala medier och internationella tillväxt, är vi helt övertygade om att projektet skall nå framgång, säger José Miguel Barrera Borruel, chef för Secuoyas internationella verksamhet.

2017-05-17

För mer information, besök www.nexargroup.se, eller kontakta:
Mats Johansson, VD, telefon +46 707 14 74 54, e-post: mats.johansson@nexargroup.se
Stefan Mattsson, CFO, telefon +46 707 77 60 02, epost: stefan.mattsson@nexargroup.se

Om Nexar
Nexars affärsidé är att producera och marknadsföra talangtävlingar kombinerat med utveckling och management av artister. Det egenutvecklade konceptet, Aim2Fame© är den första webbaserade talangtävlingen med tillhörande "reality show" i kombination med kontraktering av nya talanger. Tävlingen, som är öppen för bidrag från hela världen syftar till att varje år hitta de bästa talangerna med förutsättningar att kunna bli en världsstjärna. Dessa talanger kontrakteras av Nexar och ges därmed goda förutsättningar att utvecklas under många år.

Om Secuoya Group
Grupo Secuoya är en oberoende media koncern i Spanien, med 700 anställda och huvudkontor i Madrid, som erbjuder värdeadderande lösningar inom mediaområdet genom sina affärsområden Services, Creation, Entertainment och Fiction. Verksamheten omfattar divisionerna Corporate, Digital och Television och innefattar hela det audiovisuella området. Nu pågår en internationell expansion genom satsningar i Colombia, Chile och Peru. Secuoya's starka position på den spanska marknaden innebär att man blir en stark strategisk partner för att producera och utveckla TV-format i olika former.

2017-11-16
  • Koncernens omsättning uppgick till 14 (0) KSEK under tredje kvartalet och 138 (18) KSEK för hela perioden.
  • Koncernens resultat efter finansiella poster uppgick till -2 150 (-1 836) KSEK för tredje kvartalet och till -8 920 (-5 802) KSEK för hela perioden.
  • Lånefinansiering om 2 MSEK från bolagets största ägare.
  • Produktionsstart för ny säsong av Aim2Fame.

HÄNDELSER EFTER PERIODENS UTGÅNG

  • Distributionssamarbete med MTG för Aim2Fame.
  • Distributionssamarbete med kanal FJORTON för Aim2Fame.
  • Mobiloperatören My Beat går in som sponsor för Aim2Fame.
  • Avgående styrelseledamot.
  • Ny affärsstrategi att göra konceptet skalbart och lönsamt genom samarbeten med globala och lokala affärspartners.
  • Kapitalbehov för att säkerställa finansieringen av genomförandet av bolagets nya strategi. Olika finansieringslösningar utvärderas.
2017-11-02

Denna vecka har Nexars talangtävling Aim2Fame världspremiär. Tack vare en bra distribution och marknadsföring har Nexar lyckats knyta till sig mobiloperatören My Beat, som nu går in som sponsor för Aim2Fame på den svenska marknaden.

2017-11-01

Nexar inleder samarbete med Kanal FJORTON och på fredag 19.30 så börjar sändningarna av Aim2Fame i den nya tv-kanalen. Programmen blir 30 minuter långa och består av två episoder av Aim2Fame.

2017-10-30

Nexar Group inleder distributionssamarbete med Viafree som är MTGs streamingtjänst för reklamfinansierat innehåll. Imorgon tisdag 19.00 så börjar sändningarna av Aim2Fame på Viafree.

2017-10-19

Nexar Group och globala samarbetspartnern, Secuoya Group, har sedan sommaren framgångsrikt arbetat med att producera en ny säsong av den första globala talangtävlingen Aim2Fame, som den 31 oktober kommer att sändas digitalt över hela världen och beräknas nå över 20 miljoner visningar.

2017-08-29
  • Koncernens omsättning uppgick till 7 (0) KSEK under andra kvartalet och 123 (0) KSEK för hela perioden
  • Resultat efter finansiella poster uppgick till -3 490 (-1 868) KSEK för andra kvartalet och till -6 770 (-3 966) KSEK för hela perioden
  • Notering på NGM Nordic MTF den 18 maj 2017
  • Avtal med Secuoya Group om produktion och distribution av Aim2Fame
  • Största ägaren JPJ Jessen Invest ökar sitt innehav i Nexar Group
  • J. Peter Jessen invald som ny styrelseledamot
  • Produktionsstart för Aim2Fame
2017-06-07

Nexar Group AB (publ) - noterat på NGM Nordic MTF - inleder ett strategisk viktigt och långsiktigt samarbete med Secuoya Group i Spanien, avseende produktion och global distribution av talangtävlingen Aim2Fame©. Fler än 20 miljoner tittare är estimerat att nås via Secuoya Groups digitala nätverk.

2017-06-02

Nexar Group AB (publ) - noterat på NGM Nordic MTF - höll årsstämma den 30 maj 2017. Under stämman valdes J. Peter Jessen in i bolagets styrelse.

2017-05-30

Nexar Group AB (publ) - noterat på NGM Nordic MTF - höll årsstämma den 30 maj 2017.

2017-05-17

JANUARI-MARS

  • Koncernens omsättning uppgick till 116 (0) KSEK
  • Resultat efter finansiella poster uppgick till -3 280 (-2 098) KSEK
  • Licensavtal i Italien för lansering av Sara Serena
  • Lansering av Sara Serenas första album "Skyline"
  • Sara Serena påbörjar lansering i USA
1
2
3

Prenumerera

Pressmeddelanden och rapporter via E-post.