Nyheter

Nexar Group inleder samarbete med Secuoya Group

Nexar Group AB (publ) inleder ett strategiskt viktigt och långsiktigt samarbete med Secuoya Group i Spanien, avseende produktion och global distribution av talangtävlingen Aim2Fame©

Inför kommande säsong, hösten 2017, har Nexar Group AB (publ) ingått en avsiktsförklaring med Secuoya Group avseende produktion och global distribution via online TV, såsom YouTube, av talangtävlingen Aim2Fame. Samarbetsavtalet avses att undertecknas under maj månad.

Nexar Group AB (publ) är ett globalt underhållningsföretag med ett egenutvecklat programformat Aim2Fame© där man via årligt återkommande talangtävlingar och "reality shower" på nätet finner nya talangfulla musikartister, som kontrakteras och utvecklas av företaget.

Secuoya Group är ett oberoende internationellt mediebolag baserat i Spanien, med 700 anställda och har, förutom i Europa, verksamheter i Syd- och Nordamerika. Divisionen för Digital Assets, når via 200 Multi-Channel Networks på YouTube mer än 7 miljoner abonnenter och 100 miljoner visningar per månad.      

- Samarbete med Secuoya Group är strategiskt viktigt för Nexar Group då det ger oss en mycket bra plattform för kommande produktioner av Aim2Fame© samt ger oss en stark internationell och innovativ partner för både produktion och distribution av Aim2Fame på global basis. Dessutom skapar samarbetet större möjligheter för oss att snabbt nå ut till en stor mängd tittare och följare. Detta i sin tur ökar attraktionskraften i konceptet för nya sponsorer och därmed väsentliga intäktsmöjligheter, säger Mats Johansson, VD Nexar Group AB (publ).

- Vi är mycket glada över vår möjlighet att med gemensamma satsningar tillsammans med Nexar Group nå framgång i detta projekt, säger Raúl Berdonés, VD Secuoya Group.

- Det är en fantastisk möjlighet att driva denna globala digitala talangshow och att engagera våra internationella team samt tillföra vår långa erfarenhet och expertkunskap inom digital produktion, säger Luis Miguel Calvo, chef för Secuoyas Digitala division.

- Tack vare Nexar's nytänkande och framtidsvision i samverkan med vår engagerade satsning på digitala medier och internationella tillväxt, är vi helt övertygade om att projektet skall nå framgång, säger José Miguel Barrera Borruel, chef för Secuoyas internationella verksamhet.

2017-05-17

För mer information, besök www.nexargroup.se, eller kontakta:
Mats Johansson, VD, telefon +46 707 14 74 54, e-post: mats.johansson@nexargroup.se
Stefan Mattsson, CFO, telefon +46 707 77 60 02, epost: stefan.mattsson@nexargroup.se

Om Nexar
Nexars affärsidé är att producera och marknadsföra talangtävlingar kombinerat med utveckling och management av artister. Det egenutvecklade konceptet, Aim2Fame© är den första webbaserade talangtävlingen med tillhörande "reality show" i kombination med kontraktering av nya talanger. Tävlingen, som är öppen för bidrag från hela världen syftar till att varje år hitta de bästa talangerna med förutsättningar att kunna bli en världsstjärna. Dessa talanger kontrakteras av Nexar och ges därmed goda förutsättningar att utvecklas under många år.

Om Secuoya Group
Grupo Secuoya är en oberoende media koncern i Spanien, med 700 anställda och huvudkontor i Madrid, som erbjuder värdeadderande lösningar inom mediaområdet genom sina affärsområden Services, Creation, Entertainment och Fiction. Verksamheten omfattar divisionerna Corporate, Digital och Television och innefattar hela det audiovisuella området. Nu pågår en internationell expansion genom satsningar i Colombia, Chile och Peru. Secuoya's starka position på den spanska marknaden innebär att man blir en stark strategisk partner för att producera och utveckla TV-format i olika former.

2018-04-16

Nexar Group AB (publ) - noterat på NGM Nordic MTF - har tillsammans med Secuoya Group deltagit i en upphandling för en ny regional TV-station i Valencia, Spanien.

2018-04-05

Nexar Group AB (publ) - noterat på NGM Nordic MTF - kommer under april månad, med start idag genomföra en företrädesemission om 10,1 MSEK. Teckningstiden är mellan 5 april till och med 26 april 2018. Fullständigt Memorandum samt Teaser finns tillgängligt på Bolagets hemsida, www.nexargroup.se.

2018-03-27

Nexar Group AB (publ) - noterat på NGM Nordic MTF - höll extra bolagsstämma den 27 mars 2018.

2018-02-27

Aktieägarna i Nexar Group AB (publ) org. nr 556899-2589 ("Bolaget") kallas härmed till extra bolagsstämma tisdagen den 27 mars 2018, kl. 14.00, konferensanläggning Sturegatan 15 med adress Sturegatan 15 i Stockholm.

2018-02-22
  • Koncernens omsättning uppgick till 167 (154) KSEK under perioden.
  • Koncernens resultat efter finansiella poster uppgick till -6 258 (-2 728) KSEK för fjärde kvartalet och till -15 178 (-8 530) KSEK för hela perioden.
  • Lånefinansiering om 2 MSEK från bolagets största ägare.
  • Ny säsong av Aim2Fame.
  • Distributionssamarbete med MTG för Aim2Fame.
  • Distributionssamarbete med kanal FJORTON för Aim2Fame.
  • Mobiloperatören My Beat går in som sponsor för Aim2Fame.
  • Avgående styrelseledamot.
  • Ny affärsstrategi att göra konceptet skalbart och lönsamt genom samarbeten med globala och lokala affärspartners.
2018-02-22

Nexar Group har vid styrelsemöte beslutat om en företrädesemission avseende Units om ca 10 Mkr, villkorad av godkännande av extra bolagsstämma enligt separat kallelse. I det fall intresset är stort med överteckning, har styrelsen rätt att besluta om en övertilldelning uppgående till ca 3 Mkr.

2017-12-08

Ikväll är det final i svenskägda Aim2Fame 2017. Programmet sänds 19.00 i MTG's ViaFree, www.aim2fame.com, på YouTube samt 19.30 på Kanal FJORTON. Under sex veckor har vi fått följa nio talanger som i konkurrens med 1 100 andra bidrag från 37 länder har tagit sig till inspelningen i Madrid.

2017-11-16
  • Koncernens omsättning uppgick till 14 (0) KSEK under tredje kvartalet och 138 (18) KSEK för hela perioden.
  • Koncernens resultat efter finansiella poster uppgick till -2 150 (-1 836) KSEK för tredje kvartalet och till -8 920 (-5 802) KSEK för hela perioden.
  • Lånefinansiering om 2 MSEK från bolagets största ägare.
  • Produktionsstart för ny säsong av Aim2Fame.

HÄNDELSER EFTER PERIODENS UTGÅNG

  • Distributionssamarbete med MTG för Aim2Fame.
  • Distributionssamarbete med kanal FJORTON för Aim2Fame.
  • Mobiloperatören My Beat går in som sponsor för Aim2Fame.
  • Avgående styrelseledamot.
  • Ny affärsstrategi att göra konceptet skalbart och lönsamt genom samarbeten med globala och lokala affärspartners.
  • Kapitalbehov för att säkerställa finansieringen av genomförandet av bolagets nya strategi. Olika finansieringslösningar utvärderas.
2017-11-02

Denna vecka har Nexars talangtävling Aim2Fame världspremiär. Tack vare en bra distribution och marknadsföring har Nexar lyckats knyta till sig mobiloperatören My Beat, som nu går in som sponsor för Aim2Fame på den svenska marknaden.

1
2
3

Prenumerera

Pressmeddelanden och rapporter via E-post.