Nyheter

My Beat går in som sponsor för Aim2Fame på den svenska marknaden

Denna vecka har Nexars talangtävling Aim2Fame världspremiär. Tack vare en bra distribution och marknadsföring har Nexar lyckats knyta till sig mobiloperatören My Beat, som nu går in som sponsor för Aim2Fame på den svenska marknaden.

I Sverige kommer bland annat programmen sändas via MTG:s tjänst Viafree och i Sveriges nya TV kanal FJORTON. I Viafree sändes första programmet i tisdags och imorgon fredag är det premiär i kanal FJORTON då de sänder de två första avsnitten med start kl 19.30. Nya avsnitt släpps varje vecka fram till finalen som sänds den 8 december. Samarbetet med My Beat kommer bland annat innebära att bolagen gör gemensamma kampanjer som skall driva tittare till Aim2Fame och kunder till My Beat.

- Känns fantastisk bra att vi nu får My Beat som sponsor till Aim2Fame på den svenska marknaden. My Beat är helt rätt, då det är en trovärdig aktör som passar vår målgrupp riktigt bra. Hög servicenivå, i kombination med bra priser och mycket surf är precis det som ungdomar idag önskar, säger Stefan Mattsson, Nexar Group AB

- Detta koncept andas nytänk och har puls. Vi i My beat är glada att få vara med på resan till detta nya format, som kombinerar både tävlingsmoment och realityTV och som gör att tittarna får känna på passionen hos varje tävlingsdeltagare. My Beat står för "Mitt beat", vad får ditt hjärta att slå ett extra slag. Detta konceptet träffade oss direkt, och vi glädjer oss till premiären, säger Fredrik Horn Berlin, VD My Beat.

För mer information om tävlingen besök www.aim2fame.com samt Aim2Fame på Facebook och Instagram.

2017-11-02

För mer information om Nexar Group, besök www.nexargroup.se, eller kontakta:
Mats Johansson, VD, telefon +46 707 14 74 54, e-post: mats.johansson@nexargroup.se
Stefan Mattsson, CFO, telefon +46 707 77 60 02, epost: stefan.mattsson@nexargroup.se

Om Nexar
Nexars affärsidé är att producera och marknadsföra talangtävlingar kombinerat med utveckling och management av artister. Det egenutvecklade konceptet, Aim2Fame© är den första webbaserade talangtävlingen med tillhörande "reality show" i kombination med kontraktering av nya talanger. Tävlingen, som är öppen för bidrag från hela världen syftar till att varje år hitta de bästa talangerna med förutsättningar att kunna bli en världsstjärna. Dessa talanger kontrakteras av Nexar och ges därmed goda förutsättningar att utvecklas under många år.

Om My Beat
My Beat är allt som de stora telebolagen inte är. Utan bindningstid och utan onödiga avgifter, och med mottot "Mer surf för pengarna", så vill My Beat göra skillnad för kunden på riktigt. Hos My Beat har du ingen bindningstid, och du kan byta paket när du vill, också mitt i månaden, så som det ska vara. Alla har olika ringmönster, och ibland vill du ha mer data istället för mer minuter. Hos My Beat kan du välja, och det har gjort abonnemangen populära hos kunder i alla åldrar och med olika behov. My Beat lanserades 2016 och ligger redan i topp på TrustPilot, sidan där kunderna ger sina egna omdömen. My Beat står för "Mitt Beat", vad får ditt hjärta att slå ett extra slag.

2018-04-16

Nexar Group AB (publ) - noterat på NGM Nordic MTF - har tillsammans med Secuoya Group deltagit i en upphandling för en ny regional TV-station i Valencia, Spanien.

2018-04-05

Nexar Group AB (publ) - noterat på NGM Nordic MTF - kommer under april månad, med start idag genomföra en företrädesemission om 10,1 MSEK. Teckningstiden är mellan 5 april till och med 26 april 2018. Fullständigt Memorandum samt Teaser finns tillgängligt på Bolagets hemsida, www.nexargroup.se.

2018-03-27

Nexar Group AB (publ) - noterat på NGM Nordic MTF - höll extra bolagsstämma den 27 mars 2018.

2018-02-27

Aktieägarna i Nexar Group AB (publ) org. nr 556899-2589 ("Bolaget") kallas härmed till extra bolagsstämma tisdagen den 27 mars 2018, kl. 14.00, konferensanläggning Sturegatan 15 med adress Sturegatan 15 i Stockholm.

2018-02-22
  • Koncernens omsättning uppgick till 167 (154) KSEK under perioden.
  • Koncernens resultat efter finansiella poster uppgick till -6 258 (-2 728) KSEK för fjärde kvartalet och till -15 178 (-8 530) KSEK för hela perioden.
  • Lånefinansiering om 2 MSEK från bolagets största ägare.
  • Ny säsong av Aim2Fame.
  • Distributionssamarbete med MTG för Aim2Fame.
  • Distributionssamarbete med kanal FJORTON för Aim2Fame.
  • Mobiloperatören My Beat går in som sponsor för Aim2Fame.
  • Avgående styrelseledamot.
  • Ny affärsstrategi att göra konceptet skalbart och lönsamt genom samarbeten med globala och lokala affärspartners.
2018-02-22

Nexar Group har vid styrelsemöte beslutat om en företrädesemission avseende Units om ca 10 Mkr, villkorad av godkännande av extra bolagsstämma enligt separat kallelse. I det fall intresset är stort med överteckning, har styrelsen rätt att besluta om en övertilldelning uppgående till ca 3 Mkr.

2017-12-08

Ikväll är det final i svenskägda Aim2Fame 2017. Programmet sänds 19.00 i MTG's ViaFree, www.aim2fame.com, på YouTube samt 19.30 på Kanal FJORTON. Under sex veckor har vi fått följa nio talanger som i konkurrens med 1 100 andra bidrag från 37 länder har tagit sig till inspelningen i Madrid.

2017-11-16
  • Koncernens omsättning uppgick till 14 (0) KSEK under tredje kvartalet och 138 (18) KSEK för hela perioden.
  • Koncernens resultat efter finansiella poster uppgick till -2 150 (-1 836) KSEK för tredje kvartalet och till -8 920 (-5 802) KSEK för hela perioden.
  • Lånefinansiering om 2 MSEK från bolagets största ägare.
  • Produktionsstart för ny säsong av Aim2Fame.

HÄNDELSER EFTER PERIODENS UTGÅNG

  • Distributionssamarbete med MTG för Aim2Fame.
  • Distributionssamarbete med kanal FJORTON för Aim2Fame.
  • Mobiloperatören My Beat går in som sponsor för Aim2Fame.
  • Avgående styrelseledamot.
  • Ny affärsstrategi att göra konceptet skalbart och lönsamt genom samarbeten med globala och lokala affärspartners.
  • Kapitalbehov för att säkerställa finansieringen av genomförandet av bolagets nya strategi. Olika finansieringslösningar utvärderas.
2017-11-02

Denna vecka har Nexars talangtävling Aim2Fame världspremiär. Tack vare en bra distribution och marknadsföring har Nexar lyckats knyta till sig mobiloperatören My Beat, som nu går in som sponsor för Aim2Fame på den svenska marknaden.

1
2
3

Prenumerera

Pressmeddelanden och rapporter via E-post.