Nyheter

INFLUENSERS OCH LIVESTREAMING - FORMAR NEXARS NYA UNIKA TALANGFORMAT FÖR DEN YNGRE GENERATIONEN

Det nya formatet grundar sig på den yngre generationens förändrade livsmönster och mediabeteende som möjliggörs genom den snabba digitala utvecklingen. Nexars nya format kommer därför skapa möjligheter till omedelbar interaktivitet och engagemang från våra följare.

Centralt i denna strategi är att sända när det händer, i vissa fall livestreaming, Vår plattform skall vara levande och kontinuerligt uppdateras med intressanta och roliga inslag via digitala plattformar som ex. Instagram, Snapchat och Youtube.

En annan viktig del i vår strategi är att vi kommer engagera influensers, både som aktiva i talangformatet samt vara en väsentlig del i vår marknadsföringsstrategi, och därigenom bidra till att sprida och skapa en hög räckvidd mot vår unga målgrupp.

En nyhet i formatet är att det utgår från veckovisa utmaningar, där talangerna kommer få professionell hjälp av såväl influensers, låtskrivare, koreografer, sångcoacher, producenter och andra artister. Allt för att ge talangerna bästa möjliga hjälp för att lyckas i sin framtida artistkarriär, samt att ge våra följare intressanta vinklingar och utmaningar de inte sett förut.

Projektet startar nu under hösten med inspelning av ett pilotavsnitt för att bygga räckvidd och följare. Därefter kommer vi fortsätta med andra viral aktiviteter samt starta castingprocessen, där vi skall hitta de deltagare som senare bjuds in till vårens inspelning av talangformatet.

Det nya formatet har utformats i samarbete med Bolagets engelska dotterbolag, Nexar Entertainment Ltd. Merparten och urvalet av nya talanger och influensers kommer ske från den brittiska marknaden, som är central och har ett stort inflytande på den globala musikmarknaden.

2018-08-29

För mer information, besök www.nexargroup.se, eller kontakta:
Mats Johansson, VD, telefon +46 707 14 74 54, e-post: mats.johansson@nexargroup.se
Stefan Mattsson, CFO, telefon +46 707 77 60 02, epost: stefan.mattsson@nexargroup.se 

Om Nexar
Nexar är ett globalt underhållningsföretag där man via årligt återkommande talangtävlingar och "reality shower" på nätet finner nya talangfulla musikartister, som sedan kontrakteras och utvecklas. Bolaget har egenutvecklade kommersiella talangformat, samt har artistavtal med tre av de talanger som tidigare har deltagit i Aim2Fame. Verksamhet bedrivs i Sverige, i Spanien via helägt dotterbolag, samt i England via två dotterbolag.

2019-01-16
Regulatorisk

Nexar Group AB (publ) - listat på NGM Nordic MTF - har ingått ett avtal om ägarspridning med bolagets största ägare, Dividend Sweden AB, som genomför en utdelning av ca 5 miljoner aktier i Nexar Group till sina aktieägare. Avtalet innebär därmed att Nexar tillförs minst 3 000 nya aktieägare.

2019-01-10

Nexar Group AB (publ) - listat på NGM Nordic MTF - har via sitt dotterbolag Nexar Music Ltd signat en ny brittisk artist. Sweeney LDN, som är hans artistnamn, har kommit fram via vårt musiknätverk i London, som haft ögonen på honom under en tid, och har nu glädjande valt att jobba med Nexar Music Ltd.

2019-01-10
Regulatorisk

Nexar Group AB (publ) - listat på NGM Nordic MTF - har via sitt spanska helägda dotterbolag Nexar Productions SL, fått en order från mediehuset A punt avseende produktion av ett nytt egenutvecklat radioformat. Detta är det andra radioformatet på kort tid som Nexar får i uppdrag att producera för det nystartade mediehuset i Valencia.

2018-11-30
Regulatorisk

Nexar Group AB (publ) - listat på NGM Nordic MTF - har via sitt spanska helägda dotterbolag Nexar Productions SL, fått ett ramavtal avseende produktion av det framgångsrika egenutvecklade radioformatet "Sessio Golfa". Uppdraget är uppdelad i rater, den första perioden startar i januari 2019 och pågår under fyra månader.

2018-11-22

JANUARI-SEPTEMBER

  • Koncernens omsättning uppgick till 484 (138) KSEK under perioden. 
  • Koncernens resultat efter finansiella poster uppgick under perioden till -5 124 (-8 920) KSEK. 
  • Vunnen upphandling i Valencia med ordervärde om 1,5 MSEK 
  • Artistavtal har signerats med DILA, vinnare Aim2Fame 2017

HÄNDELSER EFTER PERIODENS UTGÅNG 

  • Globalt avtal med skivbolaget Ditto Music 
  • Artisten HYBRID har släppt sin debutsingel och video "Make A Move" 
  • Styrelsebeslut om att genomföra kapitalanskaffning för att säkerställa och vidareutveckla Bolagets verksamhet i England, Spanien och Sverige
2018-11-16

Nexar Music Ltd släpper nu debutsingeln för artisten Hybrid. Låten "Make A Move" finns från och med idag på alla digitala plattformar, ex Spotify, Apple Music, Youtube.

2018-11-16

Nexar Group AB har via sitt brittiska dotterbolag Nexar Music Ltd skrivit ett globalt marknadsförings- och distributionsavtal med skivbolaget Ditto Music i England.

2018-09-24
Regulatorisk

Nexar Group AB (publ) - listat på NGM Nordic MTF - har via sitt spanska helägda dotterbolag Nexar Productions SL vunnit en upphandling i Valencia avseende produktion av ett radioformat. Vid tidigare pressmeddelande den 27 augusti uppgavs ordervärdet till 1 000 000 SEK. Nu har affären utökats med 500 000 SEK, vilket innebär ett totalt ordervärde på 1 500 000 SEK.

2018-08-30
Regulatorisk

JANUARI-JUNI

  • Koncernens omsättning uppgick till 34 (123) KSEK under perioden.
  • Koncernens resultat efter finansiella poster uppgick under perioden till -3 804 (-6 770) KSEK.
  • Etablering av verksamhet i England
  • Unitemission genomförd vilket tillför Bolaget 8,2 MSEK före emissionskostnader
  • Strategisk affär med Secuoya Group för ny TV-station i Valencia, Spanien
  • Tre nya styrelsemedlemmar valdes in på årsstämman
  • Artistavtal har signerats med HYBRID, som var en av finalisterna i Aim2Fame 2017
2018-08-29

Det nya formatet grundar sig på den yngre generationens förändrade livsmönster och mediabeteende som möjliggörs genom den snabba digitala utvecklingen. Nexars nya format kommer därför skapa möjligheter till omedelbar interaktivitet och engagemang från våra följare.

1
2
3
4
5

Prenumerera

Pressmeddelanden och rapporter via E-post.